Je kent het wel: een reclameblok die als vervelende onderbreking tussendoor komt tijdens je favoriete programma of de reclameposters die je ziet hangen in de stad. Reclame is een veelgebruikt middel voor bedrijven en ondernemers om de diensten en producten die zij hebben te kunnen promoten. De ene reclame is heel irritant en de andere kan weer heel erg grappig zijn. Het is vooral belangrijk dat de reclame opvalt en dat je de boodschap die je wordt meegeven herinnert. Zo herken je een product of dienst sneller en zul je eerder geneigd zijn om iets bekends te kopen wat je al eerder hebt gezien. Er zijn mogelijkheden waarbij je ervoor kan zorgen dat de reclame die je ontwikkelt heel specifiek maakt voor die ene doelgroepen die je wilt bereiken. Daarbij kun je ook een juiste keuze maken voor de plekken waar je deze reclame in wil zetten. En deze reclame is er in allerlei vormen. Het hoeft niet per om een product of dienst te gaan, maar kan bijvoorbeeld ook in de vorm van een nieuwsbrief.

Wat is narrowcasting?

Als je het hebt over dan narrowcasting dan betekent dit eigenlijk dat je informatie uitzendt op moderne beeldschermen waarbij je met slimme software kunt richten op specifieke doelgroepen. Zetadisplay kan je hierbij helpen. Je kunt dan denken aan het plaatsen van een scherm bij een koffieautomaat en het adviseren van welke boodschappen er worden geplaatst. Deze is dan in het zicht van iedereen die daar een heerlijke kop koffie komt halen of die even staat te kletsen over de gang van zaken in het bedrijf of het heeft over het afgelopen weekend. Op deze schermen kun je verschillende boodschappen tonen aan de medewerkers die daar langskomen,t of de bezoekers van je bedrijf. Je kunt het zien als een soort digitaal menubord wat je presenteert. Zo kun je laten zien welke nieuwe diensten jouw bedrijf aanbiedt of welke vacatures binnenkort beschikbaar komen. Dit is juist een handige tool om de medewerkers die nooit de online nieuwsbrief lezen erop te wijzen dat er zaken spelen binnen de organisatie. Je kunt ervoor kiezen om de boodschappen die je wil vertellen alleen intern te houden, maar je kunt het ook gebruiken voor je bezoekers. Je kunt dan producten of diensten aanprijzen of je laat zien wat de wachttijden zijn op dat moment. Op deze manier voed je jouw medewerkers en bezoekers ongemerkt van informatie waarvan jij belangrijk vindt dat men dat weet!

Ongemerkt overal om je heen!

Narrowcasting is een vorm van reclame die ontzettend in opkomst is en die je op heel veel manieren in kunt zetten. Als je goed om je heen kijkt zie je al veel punten waar het gebruikt wordt. Kijk maar eens in de koffiehoek op je werk of kijk eens rond in de wachtruimte van een ziekenhuis. De kans is groot dat daar een mooi beeldscherm hangt waarop allerlei berichten te zien zijn. Dat kan verschillen van de actuele wachttijden tot het nieuwsbericht van die dag en van nieuwe producten die worden aangeboden namens het bedrijf tot een overzicht van nieuwe vacatures. Zo besteed je de tijd die je moet wachten op je afspraak of totdat je kop koffie eindelijk klaar is nuttig en ontvang je de informatie die voor jouw is bedoeld. Het wachten op een afspraak wordt op deze manier weer een stukje aangenamer.

Vrouw Die Zich Dichtbij Muur Bevindt