Anders dan veel andere streamingdiensten lukt het Disney+ om te blijven groeien. Bedrijven als Netflix moesten het de laatste tijd juist doen met minder abonnees nu de coronapandemie goeddeels achter ons ligt en mensen weer meer alternatieven hebben omdat ze minder aan huis gekluisterd zitten. Daarmee hing de vraag boven de markt of Disney+ wel in staat was het klantenbestand aan te dikken.

De klantenaanwas bij Disney+ was ook zichtbaar in de financiële resultaten van Walt Disney. De omzet van het concern groeide tot $21,5 miljard, tegen $17 miljard in dezelfde periode een jaar eerder. De groei was mede te danken aan de pretparken van het concern die weer meer bezoekers trokken. Ook dit komt grotendeels door het wegebbende effect van de coronapandemie.

Themaparken

De themaparken van Disney waren in het afgelopen kwartaal, het derde van het gebroken boekjaar van Disney, goed voor $7,4 miljard omzet. Dat was bijna 75% meer dan een jaar eerder. Het bedrijf benadrukt dat zijn nieuwe Genie+ en Lightning Lane producten hebben geholpen om de inkomsten te verhogen. Deze nieuwe digitale functies werden geïntroduceerd om de ervaring van de gasten te verbeteren en parkbezoekers in staat te stellen de rijen voor belangrijke attracties te omzeilen.

Topman Bob Chapek zegt in een toelichting dat Disney een ’uitstekend kwartaal’ achter de rug heeft. Hij wees erop dat naast de goede prestaties van Disney+ en de themaparken er bijvoorbeeld ook meer kijkers waren voor live-sporten via Disney-kanalen.